Xornalismo é, escribir, publicar e transmitir o que non queren que se publique, escríbase e transmítase, o outro son "plumillas e relacións públicas da censura e a corrupción con premeditación e engano aos seus lectores".
CORES DO SALNÉS É UN BLO
G. Sobre todo crítico.

28 de julio de 2012

VOCES DISCORDANTES DENTRO DO PP POLA REFORMA DAS ENTIDADES LOCALES







Xa empezan a xurdir voces contra os recortes nas filas do PP. Algúns alcaldes dubidan de que o mellor para o Estado sexan as medidas de que Rajoy esta a aplicar. Advirten a Rajoy que a vía impositiva non é a solución á crise e úrxenlle a alixeirar a pesada carga que soporta o conxunto do Estado.

Agora mesmo a administración do estado componse de administración central, gobernos autonómicos, deputacións, cabildos, delegacións do Goberno, subdelegacións, entes comarcais concellos... O adelgazamento da Administración que desde hai anos reclaman os cidadáns tamén o demandan agora os políticos. E non só PSOE e BNG urxen pór a dieta ao xigante administrativo, nutrido por máis de 70.000 políticos.
Rey Varela (presidente da FEGAMP)

 No PP xorden voces que advirten de que a solución á crise non pasa por unha subida de impostos –vía pola que optou, entre outras, o Goberno de Rajoy–, senón por unha reforma “inmediata” da estrutura do Estado.Alcaldes do Partido Popular en Galicia urxen ao Goberno central que bote man da tesoira e recorten gastos nos orzamentos do Estado e elimine organismos como as deputacións, o Senado, o Consello Consultivo, o Consello Económico e Social, o Consello Galego dá Competencia, o Instituto Galego de Estatística (IGE) ou figuras como o Valedor do Pobo. Só así, sosteñen, poderase lograr un verdadeiro aforro das arcas públicas ao evitar que varias administracións ofrezan os mesmos servizos.“Non se pode pedir aos cidadáns que se aperten máis o cinto. Hai que predicar co exemplo. Non é ético pedir esforzos e non facelos”, reflexiona un alcalde popular da provincia da Coruña.No punto de mira da oposición e agora tamén do PP están as deputacións, uns organismos cun crecemento continuo de orzamentos e persoal que só no último ano víronse minguados polos efectos das crises. “Hai que acabar co gasto improdutivo, recortar no menos imprescindible, xa sexan deputacións ou outros organismos”, defende outro alcalde popular. “¿É xustificable manter un órgano cando só destina un 17 por cento a subvencionar proxectos dos concellos?”, pregunta outro rexedor do PP en alusión ás deputacións.O debate que abren agora os alcaldes populares choca coa postura da dirección nacional do partido, que pretende darlles un maior protagonismo coa reforma local ao impor aos concellos de menos de 20.000 habitantes a cesión de servizos e competencias obrigatorios se non poden prestalos de maneira “eficiente”.
Unha reunión da FEGAMP

Quen dictaminará se un concello e ou non capaz? Pasarán as deputacións o mesmo exame? Se non hai financiamento para os concellos para que poidan prestar estes servizos, como os van a poder garantir as deputacións? ¿Con que finalidade téntase baleirar de competencias e servizos aos municipios? Son algunhas das preguntas que se fan alcaldes do PP en Galicia consultados polo xornal “Faro de Vigo”. Pensan estos alcaldes que o único que vai xerar este proceso é a desaparición do rural.

Os propios alcaldes tamén poñen no disparadero dos recortes. Recoñecen que hai un número excesivo de concellos. “Unha cidade como Nova York (de 8,4 millóns de habitantes), ten un alcalde. ¿Como un territorio como Galicia vai ter 315?”, cuestiona un rexedor popular. A súa opinión é compartida por compañeiros de filas no ámbito municipal. “Sobran concellos, Galicia podería quedar perfectamente cun modelo territorial de 200 concellos”, sostén outro alcalde.Os rexedores do PP en Galicia demandan aos dirixentes do seu partido que “escoiten á rúa”. “Hai que deixarse de interese e dar un golpe de temón valente e decidido para saír desta situación”. Agora toca, segundo conclúe, pór a dieta a arquitectura institucional do país.O primeiro paso, celebran, xa o deu o presidente da Xunta e do PP galego, Alberto Núñez Feijóo, ao anunciar a redución do número de deputados no Parlamento galego. “Con 61 bastarían”, coinciden os alcaldes.O problema deste recorte é cal sería a data ideal, agora ou despois das eleccións autonómicas. O exemplo, demandan, debería seguirse en Madrid, co recorte do número tanto de deputados como senadores e mesmo coa supresión da Cámara alta.

Tamén están en contra de que os interventores e secretarios municipais dependan do Ministerio de Facenda, segundo din, os alcaldes perderían poder, cousa que a algúns lles molesta moito. Os concellos estarían máis controlados por interventores e secretarios obxectivos, cousa moi necesaria en moitos concellos governados por señores feudais e caciques.

Os rexedores non comparten sen embargo os recortes de salarios ao límite do 0,6 % do orzamento municipal proposto por Facenda para fixar as retribucións máximas dos membros da corporación. Unha simple regra de tres revela que a práctica totalidade dos alcaldes de municipios de menos de 10.000 habitantes quedarían cunha partida de entre 12.000 e 18.000 euros para os soldos da corporación. No caso dos de menos de 2.000 habitantes, o orzamento para nóminas do alcalde e os concelleiros non chegaría a 5.000 euros.“¿Quen vai querer ser alcalde por 600 euros?”, pregúntanse os rexedores. E por iso, confían en que durante a negociación da reforma, o Ministerio de Facenda rectifique o teito do 0,6% e teña en conta a poboación e a dispersión de cada concello como factores para calcular os soldos.Os alcaldes piden regular os seus soldos sen tutelas. Xa desde a Fegamp, o seu presidente e tamén alcalde de Ferrol, José Manuel Rei Varela (PP), advertiu hai semanas en declaracións no mesmo xornal que o Goberno central pode establecer topes máximos de soldos, pero que os concellos poderán “acollerse ou non” porque –lembrou– as retribucións dos cargos electos municipais son competencia local”.




No hay comentarios:

Publicar un comentario

NON SE PUBLICARÁN COMENTARIOS ANÓNIMOS. SI O COMENTARISTA QUERE PERMANECER NO ANONIMATO, NON SE PUBLICARÁ O NOME.