Baixo o título Modelo x armar. Arte en Galicia na Colección do CGAC, a mostra foi presentada esta mañá en rolda de prensa polo seu comisario, e director do centro, Santiago Olmo, e polo secretario xeral de Cultura, Anxo Lorenzo, quen salientou que “algunhas das obras que forman parte da exposición nunca foron exhibidas ata o momento”. É o caso da peza Tampouco o mar dorme, de Pamen Pereira, creada en 2015 e adquirida polo CGAC este mesmo ano; e tamén da obra Cariátide, corpo en cambio, da artista Marta Lorenzo, mercada polo centro en 2015. Doutras pezas da mostra o secretario xeral recordou que é a primeira vez que se exhiben no CGAC, como o colaxe Espantallo, de Manuel Facal.
O papel da arte na construción de Galicia
Puxo tamén en valor Anxo Lorenzo o papel levado a cabo polo colección do CGAC nas últimas décadas, desde o momento da súa posta en marcha, en 1995, e o papel que segue a desempeñar actualmente no contexto artístico galego; un papel que considerou “imprescindible, non só polo que supón desde o punto de vista do patrimonio artístico galego, senón tamén como construción dunha historia común de Galicia”, afirmou.
Parafraseando o título da novela de Julio Cortázar 62/Modelo para armar, a exposición estrutúrase en tres seccións de carácter cronolóxico. A primeira abrangue os anos cincuenta e sesenta, nos que se constrúe unha idea de abstracción; a segunda inclúe as décadas dos setenta e os oitenta, nas que se contrapón unha arte de carácter normativo e xeométrico a unha visión máis xestual e figurativa. Por último a terceira sección, que chega ata a actualidade, arranca nos anos noventa, coincidindo coa creación da Facultade de Belas Artes de Pontevedra e coa apertura do CGAC en 1993.
Este período máis actual caracterízase por unha relevante presenza de artistas mulleres, polas conexións internacionais, que tamén potencia o CGAC desde os seus programas expositivos e desde a súa colección, así como por unha apertura á fotografía, ao vídeo ou a instalación, e mais a temas conectados con cuestións de xénero ou sociopolíticas, tratados desde unha multiplicidade de perspectivas.
A exposición, na que se inclúen algunhas obras da colección internacional do CGAC co obxectivo de contextualizar historicamente o traballo dos artistas galegos e poder establecer un diálogo con outras liñas estéticas do momento, poderá verse ata o 25 de febreiro, na entrada e na planta soto do CGAC.
Programación de actividades
Ao abeiro desta nova exposición desenvolveranse diversas iniciativas. Esta tarde, ás 19:30 horas, previamente á inauguración da exposición, presentarase o Proxecto de catalogación da colección CGAC, a cargo do seu director, Pedro de Llano Neira; da investigadora Ánxela Caramés e do director do CGAC.
Tamén acompaña a exposición o seminario Novas narrativas na historia da arte contemporánea, organizado pola Universidade de Santiago de Compostela e que se celebra no CGAC o 24 e o 25 de novembro. Nel abordarase unha reflexión ambiciosa ao redor dos obxectos e dos métodos de estudo da historia da arte. Coincidindo coa presenza no seminario da recoñecida teórica e ensaísta Mieke Bal, o día 25 de novembro o CGAC abrirá ao público, no seu Espazo de proxectos, a instalación multipantalla Madame B., traballo no que a pensadora belga colabora coa realizadora inglesa Williams Gamaker.
Ademais, o venres 10 de novembro, e dentro do ciclo Xornadas de música contemporánea 2017, ás 20:30 horas, no auditorio do CGAC, O Taller Atlántico Contemporáneo (TAC) presenta “Inger mi calices”, escrita por encargo para esta ocasión polo recoñecido compositor Fernando Buide, e que conta ademais coa colaboración, para a interpretación desta obra, da nova videocreadora galega Laura Iturralde.
Visitas guiadas na fin de semana
Todos os sábados ás 12:00 horas, o público poderá achegarse ao CGAC para gozar das exposicións acompañado por mediadoras especializadas en arte. Este servizo ten como fin estimular o interese pola creación artística contemporánea e facilitar a comunicación entre o espectador e as obras de arte. As visitas son gratuítas e non se require inscrición previa.
A colección do CGAC
A colección permanente do CGAC creouse en 1995 e, desde entón, non deixou de se enriquecer con incorporacións de obras procedentes do contexto galego e internacional, con especial atención aos artistas españois, portugueses e latinoamericanos. Os seus fondos contan na actualidade con máis de 1.200 pezas adquiridas ou doadas por coleccionistas particulares, institucións e artistas.
A colección está constituída fundamentalmente por obra de artistas que viron consolidada a súa traxectoria a partir da segunda metade do século XX e algunhas das súas obras emblemáticas foron concibidas especificamente para os espazos do CGAC.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
NON SE PUBLICARÁN COMENTARIOS ANÓNIMOS. SI O COMENTARISTA QUERE PERMANECER NO ANONIMATO, NON SE PUBLICARÁ O NOME.